Online sastanak volonterskih centara

Kao volonterski centri, raspravljali smo o nekoliko pitanja i tema koje se tiču volontiranja u našim zajednicama, o kriznom volontiranju, uloga volonterskih centara i što bi smo napravili u budućnosti kako bi unaprijedili kapacitet i kvalitetu uključivanja volontera u kriznim situacijama.

"Volontiranje i volonterski centri u doba korone"- online sastanak putem Blue Jeans komunikacijske platforme (14.05.2020.)

 Na online sastanku koji je vodila koordinatorica Hrvatskog centra za razvoj volonterstva Tanja Tešija sudjelovalo je 27. organizacija, volonterskih centara iz raznih dijelova Hrvatske.

Prisutne je pozdravila voditeljica volonterskog centra u Osijeku Lejla Šehić Relić i pozvala da razmislimo kako će ova novonastala kriza koja nas je sve zadesila utjecati na naš rad u budućnosti.

Rasprave su vođene na slijedeće teme: Trenutne mogućnosti uključivanja volontera, Kako ocjenjujete svoju ulogu i kakvu bi ulogu volonterski centri mogli imati u kriznim situacijama, Što bi trebalo napraviti u budućnosti kako bi unaprijedili kapacitet i kvalitetu uključivanja volontera u kriznim situacijama.

Položaji volonterskih centara u kriznom volontiranju koja je zadesila Hrvatsku bile su različite. Organizacija volontera ovisila je o mogućnostima volonterskih centara, njihovoj financijskoj situaciji te sredstvima koja su imali na raspolaganju za organizaciju i opremu koju mogu ponuditi volonterima u situaciji zaraze Korona virusom i potresa. Pojedini volonterski centri se nisu snašli u novonastaloj situaciji, a veliki broj ima problem s financiranjem.

Većina organizacija se pokušala uključiti ili se uključila u organizaciju Crvenog križa koji je imao izuzetno važnu ulogu u ovoj novonastaloj situaciji. Ljudi su se javljali prvo volonterskim centrima tražeći pomoć ili nudeći svoje volontiranje. Većina volonterskih centara su ih usmjeravali Crvenom križu, koji nije prihvaćao sve volontere. Neke organizacije su bile dostupne putem telefona ili davale psihosocijalnu podršku, izrađivali su vizire, maske i dijelili potrebnima, dostupni su bili i stožeru civilne zaštite kao pomoć u svojoj lokalnoj zajednici.

Iznijeli smo svoje iskustvo i bili smo jedini volonterski centar koji se na takav način uključio u krizno volontiranje, stavljajući sve svoje resurse volontera na raspolaganje Stožeru civilne zaštite Grada Kutine te se aktivno uključio u pružanju pomoći kritičnim skupinama ljudi. Komentirali smo i financijsku situaciju obzirom da Zaklada Sandra Stojić, bez obzira što je volonterski centar, nema mogućnosti ostvariti potporu kao ostali volonterski centri koji su po svojem ustrojstvu udruge i samim time naš volonterski centar egzistira isključivo na dobrovoljnom radu.

Što se tiče potresa koji je pogodio Grad Zagreb, izuzetno dobro su se snašli volonterski centar Zagreb, Crveni križ, neformalne inicijative, koje su pružale pomoć telefonski, tražili volontere za izlazak na teren i pomaganje ljudima.  I razne tvrtke su se uključile s donacijama, zaštitnim sredstvima, posudbama vozila za prijevoz osoba kojima je bilo potrebno.

Na kraju online sastanka postavilo se pitanje koje smo to životne lekcije naučili? Jesmo li spremni nositi se i s ovakvim situacijama kada se dogode? Bitno je na vrijeme prepoznati situaciju, organizirati se, brzo djelovati pružajući pomoć u području kojem možemo i resursima kojima raspolažemo, jer kada smo ujedinjeni tada smo i jači.

Meditta Hajdinac

Koordinatorica volontera

Izradu web stranice je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda.